CCOO del Hábitat | 28 abril 2024.

La plantilla de ROCA Tiles es mobilitza contra el ERE d'extinció de 120 llocs de treball

Després de la concentració realitzada aquest dimecres en el marc de la Fira CEVISAMA, la plantilla ha anunciat aturades de dues hores per torn aquest dijous 29, i una aturada de 24 hores el divendres 1 de març. El dilluns es reprendran les mobilitzacions que aniran augmentant d'intensitat sense descartar la vaga indefinida.

29/02/2024.

José Luis Adelantado, portaveu de CCOO de l'Hàbitat del País Valencià en Roca Tiles, del Grup Lamosa, qüestiona que la segona major empresa del món puga al·legar motius econòmics o organitzatius, i sosté que la marca està fabricant els taulells en altres fàbriques.

CCOO de l'Hàbitat del País Valencià atribueix les dificultats a qüestions com la desinversió en la planta castellonenca, malgrat la promesa d'invertir 50 milions que no han complit. “No han invertit en el negoci, tenim comandes de producte, sol·licitant que els fabriquem peces grans però no han comprat els forns necessaris per a coure-les. Si Roca té pèrdues és des que ells han vingut perquè hem encadenat ERTO, ERO i ara l’ERO de tancament” afirmen.

La plantilla defén que treball hi ha, de fet asseguren que n’estan produint en altres empreses i fins i tot que “hi ha una empresa que té un forn per a nosaltres exclusivament, mentre ens han deixat morir”.

Calendari de protestes i contactes institucionals

Demà dijous han convocat aturades de dues hores per torn, despús-demà pararan tot el dia i donaran suport a les mobilitzacions pel desbloqueig del conveni sectorial i a partir de dilluns iniciaran una sèrie de noves mobilitzacions.

“Ens hem reunit amb diverses institucions i recaptat suports municipals, com el compromés per part de l'Ajuntament de la Vall d'Uixó i el de Sagunt a través de les seues forces polítiques i alcaldies” asseguren.

Dilluns es reuniran amb l'Ajuntament de Nules i amb l'alcalde de Sagunt. Des de la Secció Sindical agraeixen la resposta i asseguren que “s'han bolcat amb nosaltres, intentaran fer recol·locacions i ens donen suport en tot. A més, des de l'Ajuntament de la Vall d'Uixó ens van dir que els havien donat una bonificació del 30 % per posar les plaques solars en el sostre, no obstant això, temem que amb aqueixes ajudes en compte de mantindre els llocs de treball es pagaran les liquidacions i les indemnitzacions dels companys i de les companyes de Roca Tiles”.