CCOO del Hábitat | 25 abril 2024.

CCOO de l'Hàbitat del País Valencià signarà el conveni de neteja a Castelló

28/02/2023.
    CCOO de l'Hàbitat del País Valencià signarà el conveni de neteja a Castelló

Ha sigut necessari més d'un any i mig de negociacions per a arribar a un preacord que dignifique el treball essencial del sector de Neteja d'Edificis i Locals a la província de Castelló.

En l'assemblea realitzada en la seu del CCOO a Castelló s'han reunit les delegades i delegats del sindicat de multitud d'instituts, hospitals, centres de salut i dependències municipals, entre altres.

Després d'un intens debat i reflexió, l'assemblea ha ratificat de manera unànime el preacord aconseguit en la mesa negociadora del conveni col·lectiu.

Jordi Riera, secretari general de CCOO de l'Hàbitat a Castelló, sindicat majoritari en el sector, destaca entre les millores aconseguides en la negociació: un increment salarial del 30,5% distribuït en els anys de vigència 2023-2028; l'increment dels festius a partir d'agost de 2025 i una millora substancial dels elements quantitatius del conveni respecte als salaris. A més, un punt important per a combatre la parcialitat en el sector és l'acord de finalització del treball per davall de la fracció d'hores per als contractes setmanals.

Riera també recalca que el conveni, a més de complir amb la legislació vigent respecte al SMI, genera majors ingressos per a treballadores que porten més de 3 anys cobrant fins i tot per davall del SMI. CCOO de l'Hàbitat del País Valencià continuarà treballant per a aconseguir drets i millores per a les persones ocupades en la neteja a Castelló.