CCOO del Hábitat | 26 abril 2024.

Convocats 3 dies de vaga a Fundació Privada Mas Albornà de Neteja Viària de Vilafranca del Penedès

Aquest mes de març, els dies 19, 20 i 21, es convoca vaga a l'empresa Fundació Privada Mas Albornà, per la inaplicació dels acords aconseguits al conveni col·lectiu. Aquesta empresa és la concessionària del servei de neteja viària de Vilafranca del Penedès

16/03/2022.

L'empresa incompleix el conveni i es nega a negociar, fet que queda palès amb les seves accions. En tenir coneixement de la convocatòria de vaga, aquesta ha comunicat la seva intenció de presentar una inaplicació salarial del conveni d'empresa, presentant una documentació incompleta, en la qual no justifiquen la motivació de la mesura.

Avui encara no han lliurat la documentació reclamada a l'empresa.

El conveni col·lectiu de Fundació Privada Mas Albornà del servei de Neteja Viària de Vilafranca del Penedès, es va signar al Tribunal Laboral de Catalunya (TLC), acordant-hi uns acords in extremis a l'avantsala de la licitació del servei per part de l'Ajuntament de Vilafranca .

Es va signar un preacord entre Mas Albornà i els representants dels treballadors i treballadores, i un cop acceptat per l'assemblea es va procedir a signar.

L'empresa Mas Albornà es negava a aplicar els increments salarials establerts al conveni col·lectiu d'empresa. Es va demanar una mediació el mes de febrer passat al TLC que va acabar sense acord, i finalment l'assemblea de treballadors i treballadores reunida va acordar la convocatòria de la vaga per als propers dies 19, 20 i 21 de març, reclamat que s'apliquin tots els punts del conveni 2019-2023.

Des de CCOO de l´Hàbitat de Catalunya considerem que la postura de l´empresa a més d´intolerable és d´extorsió i aquest exigeix ​​que s´apliqui el conveni col·lectiu acordat en plenitud.

Aplicació del conveni col·lectiu ja!