CCOO del Hábitat | 29 marzo 2024.

Substitució de treballadors en vaga al municipi de Salt a Girona

11/01/2022.
    Substitució de treballadors en vaga al municipi de Salt a Girona

La plantilla del servei de neteja de l?Ajuntament de Salt, en defensa d?un conveni digne per als propers anys, està en vaga indefinida des del 25 de desembre.

L'empresa, lluny d'afavorir un ambient que faciliti l'acord, ha decidit començar a portar personal per substituir les vaguistes des d'altres municipis i ciutats de Catalunya.

Aquesta actuació no només vulnera de forma flagrant el dret de vaga, sinó que l'empresa està utilitzant les treballadores i els treballadors pagats per la ciutadania d'altres ciutats i municipis, per atacar els drets de les companyes i companys de Salt.

CCOO de l'Hàbitat de Catalunya no pot permetre la vulneració del dret de vaga i es faran efectives les accions legals i davant de la inspecció de treball pertinents.

Així mateix es recorda a l'empresa que les treballadores i treballadors de neteja que porten a fer esquirolatge, formen part de contractes administratives d'altres municipis, que malgrat estar operades per FCC, estan sent pagats amb pressupostos d'altres municipis.

Ens trobem davant d'unes actuacions molt greus per part de l'empresa, amb el consentiment per part de l'ajuntament.

CCOO de l'Hàbitat de Catalunya, com sempre, està disposada a negociar tantes hores com calguin per resoldre el conflicte, però es considera intolerable l'actitud emprada per l'empresa en connivència amb l'ajuntament, ja que trenca els principis per poder negociar i cercar solucions al conflicte.

És en aquest sentit que s'exigeix ​​a l'empresa que cessi immediatament en aquestes pràctiques i els emplacem a establir una negociació real i efectiva en què es vegi que hi ha intenció d'acabar amb la situació actual.