CCOO del Hábitat | 10 mayo 2024.

Continuen les mobilitzacions de les treballadores de neteja de la Residència de Majors Alacant

CCOO de l'Hàbitat de País Valencià continua amb el calendari de mobilitzacions davant la passivitat de Conselleria

19/10/2021.

Aquest dimecres, 20 d'octubre, continuaran les concentracions de protesta a la porta de l'edifici de l'PROP (Oficina d'Atenció a l'Ciutadà de la Comunitat Valenciana), a la Rambla Méndez Núñez, 41 d'Alacant a les 11:00 hores.

La Conselleria es manté impassible, donant la callada per resposta davant la desbordant situació de sobrecàrrega de treball de la plantilla de dones de neteja de la Residència de Gent Gran Alacant (Joan XXIII).

Després de les concentracions de les treballadores de la neteja de la Residència de Persones Majors Alacant, en Joan XXIII, realitzada la setmana de el 4 a el 8 d'octubre i davant la nul·la resposta obtinguda dels organismes que gestionen aquest recurs públic, CCOO d'Hàbitat del País Valencià durà a terme una nova concentració de protesta que tindrà lloc demà, dimecres, 20 d'octubre, a les 11:00 hores a la porta de l'PROP, a la Rambla Méndez Núñez, 41 a Alacant, lloc en el qual està situada la Direcció Territorial de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives.

La plantilla segueix reivindicant que porta molt de temps suportant una sobrecàrrega de treball i una total falta de solucions que estan generant una situació insuportable.

Exigim a Conselleria més dotació de personal i que actualitzi l'obsolet plec de condicions per a adaptar-lo a les actuals necessitats de l'servei. La neteja juga, com se sap, un paper clau i indispensable per prevenir els gravíssims efectes de la pandèmia en la salut de les nostres persones grans.

CCOO de l'Hàbitat del País Valencià porta més d'un any transmetent i reivindicant, per diferents mitjans i vies, l'angoixant situació per la qual travessen les treballadores de neteja des de fa anys, agreujada per l'actual situació de pandèmia, a la Conselleria d'Igualtat i polítiques Inclusives de la Generalitat Valenciana. Fins i tot es va posar en coneixement de Mónica Oltra directament, així com d'Ana Pérez, Directora Territorial a Alacant i de la direcció de centre de treball Residència de Majors Alacant, més coneguda com a Residència de Majors Joan XXIII d'Alacant, sense que a data d'avui s'hagi rebut resposta ni solucions, tot i haver vençut l'últim plec de condicions en 2019, en el qual es reflecteixen les exigències i necessitats de l'servei.

Per fi al mes de gener de 2020 va sortir publicat a la plataforma de el sector públic el nou concurs de licitació i al febrer de l'any 2020 es va paralitzar el concurs a causa de el desistiment de la mateixa Administració, al·legant una errada en la redacció de el plec, en el qual venia a dir que la plantilla mínima necessària recollida en el plec, 41 treballadores, era errònia

Les treballadores de neteja, "ja no poden més", afeccions musculoesquelètiques, estrès i depressió entre altres patologies, vénen donant com a resultat uns elevats índexs de baixes a la plantilla. La plantilla de neteja és insuficient per donar abast a les exigències de l'servei, d'acord amb els estàndards de qualitat propis d'un centre de Majors, així com donar compliment a la llei de prevenció de riscos laborals i més encara amb les circumstàncies producte de la crisi de l'COVID-19, que ha posat a prova un cop més a aquesta malmesa plantilla que amb el seu esforç i compromís han aconseguit unir forces amb la resta de personal de centre per frenar els letals efectes de virus en un col·lectiu tan vulnerable com són les nostres persones grans.