CCOO del Hábitat | 19 abril 2024.

CCOO i UGT anuncien mobilitzacions davant el bloqueig del conveni del taulell per part d’ASCER

Ambdós sindicats mantenen la postura de no signar un conveni que no garantisca la frenada de la pèrdua de poder adquisitiu dels treballadors i de les treballadores del sector i convoquen mobilitzacions per al pròxim 23 de setembre.

07/09/2022.

La Comissió Negociadora del sector del taulell va mantindre ahir una reunió, per la part social CCOO Hàbitat PV i Fica UGTPV de Castelló, per a establir les accions de mobilització i reivindicació que s’han de dur a terme en les pròximes dates, davant el bloqueig de la negociació col·lectiva del conveni del taulell per part de la patronal ASCER.

La Comissió Negociadora va acordar les següents dates per a realitzar les mobilitzacions i concentracions de la delegació i comités d'empresa del sector del taulell, obert a la participació dels treballadors i de les treballadores i de la societat en general:

• El 23 de setembre de 2022 i el 21 d'octubre de 2022, manifestació-concentració: amb recorregut pels carrers de Castelló i finalitza davant la seu de la patronal ASCER.

• També es realitzaran assemblees informatives de delegats i delegades del sector del taulell de totes dues centrals sindicals CCOO de l’Hàbitat PV i Fica UGTPV sobre la negociació i mobilitzacions del sector tauleller, el 16 de setembre de 2022 i el 14 d'octubre de 2022.

“Les organitzacions sindicals i socials no podem permetre que aquells que reben ajudes de l'Estat o administracions públiques no complisquen amb la seua responsabilitat social i laboral, és a dir, no pot ser que les persones que s'aprofiten de les circumstàncies contextuals per a no negociar els increments salarials dels seus treballadors i treballadores encara així reben subvencions públiques”, apunten els dirigents sindicals.

Totes aquestes accions i les que es vagen implementant, tenen la finalitat de desbloquejar la negociació del conveni del taulell i modificar la postura de bloqueig de la patronal ASCER, davant una situació de crisi important amb una inflació desbocada i davant la insolidaritat i el seu egoisme.

Recalquen que en cas de persistir-hi, les organitzacions sindicals augmentaran la pressió i tensió i acabaran en la convocatòria d'una vaga.