CCOO del Hábitat | 23 abril 2024.

Signat el Conveni de Fusta del País Valencià

CCOO de l'Hàbitat del País Valencià aconsegueix millores en les condicions laborals per a aquest important sector del País Valencià

13/04/2022.
    Signat el Conveni de Fusta del País Valencià

Avui, 13 d'abril, la comissió negociadora composta per la part empresarial FEVAMA i la part social CCOO de l'Hàbitat del País Valencià i UGT han signat el Conveni Col·lectiu de Fusta, Fusteria, Mobles i Afins l'àmbit d'aplicació dels quals és autonòmic i abasta les tres províncies, Alacant, Castelló i València.

Per part de CCOO de l’Habitat PV els membres de la comissió negociadora són Mari Cruz Morata, Remei Lluch, José Manuel Pérez, Miquel Àngel Mira, Joan Carles Escribano, Atilano Escobar, Miquel Àngel Escobar, Rafael Peiro.

El Conveni té vigència per als anys 2022 i 2023 en què s'han aconseguit la majoria de les reivindicacions tant laborals com salarials.

S'han aconseguit reforçar els salaris, amb una pujada salarial fixa del 2,7% per als dos anys. Les persones treballadores del sector cobraran els endarreriments del 2022 quan es publiqui el conveni.

Pel que fa a la baixa per accidents de treball, s'avança a partir del dia 10 el cobrament del 100%. A més, s'ha millorat la indemnització des del primer dia fins a 20 dies per any per a la finalització dels contractes temporals, entre d'altres millores.

CCOO de l'Hàbitat del País Valencià ha aconseguit aquest acord sobre la base del treball i la lluita, en què el sindicat ha comptat amb el suport dels milers de persones treballadores que han confiat en el sindicat en les eleccions sindicals, per donar la representativitat a la taula negociadora.

En definitiva, és un bon conveni, que des de CCOO de l'Hàbitat del País Valencià farem que la patronal i les empreses compleixin de forma rigorosa.