CCOO del Hábitat | 20 abril 2024.

Convocada vaga per als serveis de neteja de CESPA de la ciutat de Barcelona els dies 5, 6 i 7 de gener de 2022

La secció sindical de CCOO de l'empresa CESPA convoca vaga per als serveis de neteja dels districtes 3, 4, 5 de la ciutat de Barcelona el 5, 6 i 7 de gener de 2022

25/12/2021.

Després de diverses assemblees realitzades amb la plantilla dels serveis de neteja de la concessionària CESPA a la ciutat de Barcelona, ​​i com a conseqüència que des de la nostra secció sindical es porta molt de temps plantejant a l'empresa diverses reivindicacions sense rebre resposta o solució per part de l'empresa, s'ha convocat aquesta vaga,

Des de CCOO de l'Hàbitat de Catalunya s'ha traslladat a l'empresa la necessitat de consolidar la categoria professional de molts treballadors i treballadores que fa molt temps que duen a terme tasques de categoria superior, que l'empresa paga però que no reconeix ni formalitza.

Es reivindica una aplicació efectiva i adaptada a la realitat de Barcelona del pla d'igualtat que actualment existeix a nivell estatal, però que no resol les problemàtiques que es tenen a Barcelona.

Així mateix, i a diferència del que passa amb altres serveis al sector, s'ha de prestar servei els dies 24 i 31 de desembre durant el torn de nit. Aquesta qüestió impossibilita que les treballadores i els treballadors que netegen la ciutat per la ciutadania, tinguin la possibilitat de conciliar amb les seves famílies. En conseqüència, s'ha plantejat des de fa temps a l'empresa la possibilitat de prestar el servei fins a les 14.00 hores com es fa a molts municipis de Catalunya.

Avui dia, l'empresa ni tan sols ha lliurat la roba d'abric o alguns equips de treball a la plantilla, una plantilla que neteja els carrers de la ciutat de tarda, de nit i de matinada, i que està exposada a condicions climatològiques adverses .

Finalment, també hem fet arribar la nostra voluntat que es desembussi la signatura del conveni i de l'actualització salarial que tenim pendent per als anys 2019, 2020 i 2021.

En conseqüència, i davant la inacció de l'empresa en aquestes qüestions, convoquem unes jornades de vaga, que començaran a les 12.00 hores del proper dia 5 de gener, fins a les 12.00 hores del dia 7 de gener de 2022.