CCOO del Hábitat | 25 abril 2024.

Signat el Conveni de Construcció de la Província de Girona

Aquest matí, 18 d’octubre de 2021, s’ha signat la pròrroga del conveni de la Construcció i Obres Públiques de la província de Girona, així com les taules salarials corresponents al 2021 amb l’increment del 2,5%, i el Calendari laboral pel 2022

18/10/2021.
    Signat el Conveni de Construcció de la Província de Girona

Amb la signatura del conveni, suposa assolir una prorroga d’un any en la vigència, sent aquesta des del 01 de juny de 2021 fins el 31 de maig de 2022. Amb aquesta negociació s’ha fet efectiva la signatura de les taules salarials corresponents al 2021, que serà efectiva a partir de la seva publicació amb un increment salarial en un 2,5% i amb efectes retroactius des de 01 de gener de 2021.

Així mateix, des de CCOO de l'Hàbitat de Catalunya volem reconèixer la responsabilitat exercida per la patronal gironina de la construcció, respectant els acords assolits a nivell estatal i complint amb les seves atribucions, desprès del conflicte per la signatura de les taules salarials i del paper que ha jugat la patronal de Barcelona.

Des del nostre sindicat, esperem que en els pròxims dies, es signin les taules salarials de les províncies de Tarragona i Lleida, aplicant l’increment salarial del 2,5% referent a les taules salarials del 2021. Amb la signatura del conveni i les taules salarials, també s’ha signat el calendari laboral per l’any 2022.

CCOO de l'Hàbitat de Catalunya volem possar en relleu ell sector de la construcció a Catalunya, més encara, en un moment en què el sector està rebent una gran injecció de recursos públics que han d'ajudar a les empreses a orientar les estratègies de lluita contra el canvi climàtic, l'eficiència energètica, garantint un canvi de model sectorial que tingui un impacte positiu en les condicions, salarials dels treballadors i treballadores.

Com sempre, el sindicat es posa a disposició d'aquells treballadors i treballadores que tinguin dubtes de com s'ha d'actualitzar el seu salari, una vegada es publiquen les taules.