CCOO del Hábitat | 28 marzo 2024.

Concentració pel bloqueig de l'conveni de neteja de València

CCOO de l'Hàbitat de País Valencià convoca una concentració el proper dijous 14 d'octubre, a les 12:30 hores davant la Direcció general de Treball a València, a l'quedar bloquejada la negociació el conveni de neteja per la intenció patronal de negociar amb la salut de 28.000 persones

13/10/2021.
    Concentració pel bloqueig de l'conveni de neteja de València

Després de gairebé un any negociant la renovació de l'Conveni Col·lectiu de Neteja d'Edificis i Locals de València, la postura de les patronals, en aquesta última fase de negociació, deixa molt a desitjar pels plantejaments inviables i inassumibles que presenten.

La pretensió patronal és precaritzar el sector, eliminant drets socials per a les 28.000 persones treballadores de el sector afectades en aquesta província.

Des de CCOO de l'Hàbitat de País Valencià s'ha posat en valor, des de l'inici de les negociacions, el treball realitzat pels treballadors i treballadores de neteja, en primera línia d'exposició enfront de l'coronavirus i l'acompliment d'un treball tan essencial i necessari, sempre, però més durant la pandèmia.

Les empreses de el sector, en la seva gran majoria, no han patit pèrdues econòmiques pel COVID, a l'inrevés han augmentat el seu volum de negoci amb els reforços de neteja en hospitals, educació, fàbriques, centres comercials, etc ... Els salaris de el sector estan només 30 € per sobre de l'salari mínim en còmput mensual, amb gran precarietat laboral (més de l'50% de les treballadores tenen jornades parcials).

Les patronals insisteixen:

- Eliminar els complements d'Incapacitat Temporal (IT) per malaltia deixant a l'col·lectiu sense protecció en les prestacions que es deriven en situacions de baixes, en un moment de pandèmia com l'actual, eliminant els drets conquerits durant molt temps en el sector.

- Eliminar l'antiguitat que es generi a partir de la signatura de l'conveni.

- Pujades salarials per sota dels IPC sense revisió, exemple: any 2021 la pujada proposada per la patronal és d'entre el 0%, i l'1% (quan l'IPC interanual ja està en aquest any en el 4%).

CCOO de l'Hàbitat de País Valencià no permetrà la precarització i eliminació d'aquests drets amb l'única finalitat d'augmentar els beneficis de les empreses a costa de la salut dels treballadors i les treballadores que estan exercint el seu treball amb professionalitat.

El client final, en el 80% de la contractació d'aquest sector, són les administracions públiques. Per això són aquestes les que han de vetllar perquè les treballadores i treballadors, que encara que contractats per empreses privades exerceixen el seu treball en edificis públics, tinguin un salari i unes condicions de treball dignes.

Per totes aquestes raons, el proper dijous dia 14 d'octubre es realitzarà una concentració a les 12:30 hores a les portes de la Direcció general de Treball a València, a l'avinguda Navarro Reverter nº 2, per reivindicar un conveni digne per al sector i manifestar el rebuig a la pèrdua de drets de l'Conveni de Neteja d'Edificis i Locals de la Província de València.