CCOO del Hábitat | 19 abril 2024.

Concentració de el sector de neteja a Castelló per un conveni just

08/07/2021.
    Concentració de el sector de neteja a Castelló per un conveni just

Després d'un 2020 molt complicat per la pandèmia, en què el sector de neteja ha estat qualificat com "essencial" pel Ministeri de Sanitat i pel propi govern, i reconegut per la societat en el seu conjunt, per a CCOO de l'Hàbitat del País Valencià és hora de posar en valor el viscut i que es traslladi a l'conveni, per mitjà de la consolidació en drets i es dignifiqui el sector de la neteja a la província de Castelló.

Aquest conveni ha de ser el motor que impulsi aquest sector, s'ha d'aconseguir menys temporalitat, qualificació professional, millores de drets i salaris dignes equivalents al que s'aporta amb la feina a les empreses ia la societat, suprimir la incertesa de l'cobrament de l'salari i la sobrecàrrega de treball.

CCOO de l'Hàbitat de País Valencià i UGT han presentat a la taula de negociació una proposta seriosa i ambiciosa, convençuts que ara és el moment d'aconseguir reconeixement pel gran treball realitzat, però les patronals tenen la intenció de retallar drets i salaris posant sobre de la taula entre d'altres propostes el congelar i eliminar el complement per antiguitat, una pujada total de l'3,25 € per a una vigència total de 6 anys, que a criteri de CCOO de l'Hàbitat de País Valencià no només és insuficient, a més és insultant.

Per això demà divendres 9 de juliol de 10: 00h a 11: 00h es realitzarà una Concentració a la Plaça Maria Agustina de Castelló, i no es descarta realitzar més mobilitzacions.