CCOO del Hábitat | 20 abril 2024.

Es reclama la inclusió de clàusules socials innovadores en el nou plec de jardineria de València

Representants de les seccions sindicals de CCOO de Jardineria de les contractes de l'ajuntament de València es van reunir amb el regidor de l'àrea, Sr. Sergi Campillo per plantejar millores en els plecs: professionalització, increment de plantilla, més presència femenina, recuperació de el poder adquisitiu, conveni de poda i nous models de jardineria sostenible respectuosa amb la biodiversitat

30/06/2021.

CCOO de l'Hàbitat del País Valencià manté el seu compromís amb la professionalització de el sector de Jardineria, per la qual cosa insisteix en la necessitat d'incorporar en el futur plec diverses clàusules socials necessàries i específiques.

Segons el parer de l'sindicat, aquestes clàusules assegurarien una major professionalització de les diferents contractes municipals de jardineria, donant accés als nous llocs de treball a aquells treballadors i treballadores que tinguin una formació reglada provinent de cicles formatius.

En la trobada el sindicat també ha alertat l'escàs nombre de treballadores en les contractes, el percentatge no supera el 10% de les plantilles de jardineria, per la qual cosa és necessari incrementar la contractació de treballadores en aquesta activitat laboral.

Segons José Izquierdo, representant de CCOO, "aquestes reivindicacions haurien de ser recollides en els nous plecs, per la seva importància per a la professionalització de el sector".

A més, des de diversos centres de formació de la Comunitat Valenciana lamenten "que es perdin professionals molt vàlids per als jardins, que acabin a l'atur i que el seu coneixement i la inversió que la societat ha realitzat, en els centres públics en què s'han format aquestes i aquests joves, sigui desaprofitada ".

Izquierdo afirma que assistim a "un temps de canvi en la jardineria, aquest avanç necessari ha d'estar d'acord amb la situació d'emergència climàtica on l'escassetat hídrica i nous models de jardineria sostenible respectuosa amb la biodiversitat seran el camí pel qual hàgim de caminar inexorablement" .

Per això, des de CCOO de l'Hàbitat del País Valencià afirmen que "hem d'estar preparats traslladant als nous projectes d'enjardinament, i a el manteniment dels ja existents, una dotació de personal suficient, professional i amb un caràcter de gènere per al futur".

El responsable de CCOO, José Izquierdo, assenyala que "El proper contracte de Jardineria de la Ciutat de València, posaria fi a l'vigent que ha estat, i continua sent, un veritable calvari per als treballadors i les treballadores. No es pot caure en les mateixes qüestions de el passat ". El sindicat insta a corregir els errors de l'passat i donar tranquil·litat a el normal desenvolupament dels futurs plecs.

La prioritat ha de ser la cobertura de les necessitats de el futur en els projectes, assegurar les necessitats d'increment de la plantilla, recuperar el poder adquisitiu perdut durant aquests anys, apostar per la professionalitat i el rejoveniment de la plantilla, així com donar un millor servei als veïns de la ciutat de València.

"És fonamental recuperar riquesa específica, com el conveni poda, un referent de el sector a Espanya, que ha suposat, entre altres coses, una devaluació salarial, la pèrdua de categories professionals i la no reposició dels professionals que lamentablement abandonen sense relleu la cura de el patrimoni arbori de la ciutat ", apunta Esquerre.

CCOO defensa un model de gestió pública ben gestionada que donaria solució a la majoria dels problemes existents, disminuint els costos de el servei. El sindicat apel·la a la voluntat política de l'actual equip de govern perquè respongui a l'informe emès per CCOO el 2018 sobre l'estudi d'una possible reversió de la gestió pública, sense resposta a data d'avui.