CCOO del Hábitat | 24 abril 2024.

14 de juliol: Vaga indefinida al sector de la rajola

25/06/2021.
    14 de juliol: Vaga indefinida al sector de la rajola

Aquest divendres 25 de juny, després de deu reunions sense avenços en la negociació, i sense possibilitats d'acord en el conveni de sector industrial més important de la Comunitat Valenciana, els sindicats CCOO de l'Hàbitat del País Valencià i UGT han presentat la convocatòria de vaga davant el Tribunal d'Arbitratge Laboral.

Entre els motius que han portat a plantejar la vaga destaquen:

La bona situació econòmica de sector, que el 2021 ha batut tots els rècords històrics de producció, exportació i facturació, amb la contínua entrada de grups d'inversió i alta concentració d'empreses, que mostren clarament una alta rendibilitat i negoci en el sector de la rajola , i que hauria de permetre mantenir l'equilibri social i millorar les propostes patronals.

Per desgràcia el sector del taulell és un sector en el qual no s'incorporen els treballadors i treballadores en atur de la província per falta de bones condicions salarials i laborals. Un sector que hauria de ser exemple de lideratge i de qualitat en l'ocupació, no pot seguir plantejant millores només a canvi d'eliminació o congelació de drets laborals bàsics (com l'antiguitat i la jornada).

La inacceptable proposta en matèria d'increments salarials (0,75%, 1%, 1%) per als propers anys, estant la inflació a maig de 2021 en el 2'7% i negant-se la patronal a donar les garanties salarials necessàries perquè el personal tingui un increment econòmic real.

La inadmissible negativa patronal a reduir la jornada de treball, en un sector amb les jornades industrials més llargues de tot l'estat, amb treballs a torns rotatius, on es produeix els 365 dies de l'any.

La intolerable desregulació de la jornada a cap de setmana i festius. És urgent limitar-les i penalitzar per permetre una millor conciliació familiar i social.

Per tot això, des de CCOO de l'Hàbitat de País Valencià i Fica UGT es convoca a les persones ocupades en el sector a secundar majoritàriament la vaga indefinida per al pròxim dia 14 de juliol de 2021 a defensa d'un conveni digne.