CCOO del Hábitat | 29 marzo 2024.

El sector essencial de vigilants de seguretat també ha de vacunar-se contra el Covid-19

CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià sol•licita a la Conselleria de Sanitat la incorporació de la seguretat privada en el subgrup 6A d'el nou pla de vacunació

05/03/2021.

Davant els canvis duts a terme en l'estratègia de vacunació de l'COVID-19 després de la recepció de noves vacunes, en concret per la incorporació d'una categoria denominada Grup 6, que comprèn als col·lectius en actiu amb una funció essencial per a la societat i la categoria que en el seu subgrup a comprèn a "Forces i Cossos de Seguretat, Emergències i Forces Armades. Inclou Guàrdia Civil, Policia Nacional, Autonòmica i Local, Bombers, tècnics de les forces i cossos de seguretat, professionals de Protecció civil, Emergències i Forces Armades. " En termes genèrics, el que podria denominar-se serveis de seguretat i emergències ", CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià ha sol·licitat la inclusió en aquest grup a l'col·lectiu de seguretat privada.

Els serveis de seguretat privada tenen la consideració de complementaris als de la seguretat pública d'acord amb el que disposa la Llei 5/2014 de Seguretat Privada. En concret, el seu article 4 estableix com un dels fins de la seguretat privada el complementar el monopoli de la seguretat que correspon a l'Estat, integrant funcionalment els seus mitjans i capacitats com un recurs extern de la seguretat pública.

Per aquest motiu, CCOO de Construcció i Serveis de País Valencià ha dirigit una sol·licitud a la Consellera de Sanitat, Ana Barceló perquè inclogui el personal de seguretat privada, en l'àmbit autonòmic, dins el pla de vacunació corresponent o bé simultàniament o un cop hagi finalitzat el procés de vacunació dels professionals de la seguretat pública compresos en el subgrup 6A.

La sol·licitud perquè s'integri als professionals de la seguretat privada entre els considerats com a preferents en el procés de vacunació, és en benefici últim dels ciutadans i en atenció al seu acompliment essencial en aquesta crisi sanitària.

És de justícia ja que aquest sector es troba a primera línia de risc de contagi a l'estar en diferents centres de treball de pública concurrència, i no són només Hospitals i centres de salut (en els quals estan inclosos en el pla de vacunació propi), sinó també en infraestructures critiques, administracions públiques, centres comercials, centres d'alimentació i supermercats, universitats, Aeroports, Metro, Renfe, Museus, Jutjats, centres de comunicació, banca, dependències militars, establiments penitenciaris, transport de fons i una infinitat de serveis, sent la seguretat privada activitat complementària a la de la seguretat pública.